<bA>, "ba",
BA.
Horapollo I, VII: pro animo accipiter ponitur ex nominis interpretatione; vocatur enim apud Aegyptios accipiter
baiy;, hoc vero nomen dissolutum significat animum et cor: est enim
bai animus,
y; vero cor; cor autem secundum Aegyptios est animi septum, ita ut significet compositio nominis "animum in corde" (...).
COMM.: neque in inscriptionibus hieroglyphicis neque in Coptorum libris accipiter
baiy; vocatur; sed Jablonski in Panth. Aeg. Prolegg. pag. CXXXVII docet speciem aliquam accipitrum dictam fuisse
bai, addens: "Vocem hanc pro anima sumptam, symbolicam esse, et ex dialecto sacerdotum petitam"; idem dicit Opusc. I pag. 47. Klaproth in Ep. I de Inventis Hierogl. Acrolog. pag. 12 avem eam Coptice
baic, sive
byj vocatam fuisse putat; quam posteriorem vocem ut veram admittit et ex inscriptionibus hieroglyphicis probat Champoll. in huius Epistolae Recens. inserta Ephem. (...) - animam significari per accipitrem capite humano barbato vel sine barba secundum sexum docet Champoll. in Descript. Musei Caroli X pag. 399 (...). Eodem modo animas indicarunt postea Gnostici, cf. Matter Hist. Crit. Gnostic. tab II fig. 4, ubi duae eiusmodi animae Scarabaeum adorant, cf. Explic. tab. pag. 41. - Vocem
bai Coptice "animam" significasse monent Jablonski Opusc. I pag. 47 (scribendum putans "bahi", idest "longaevum"), Klaproth in Ep. et Champoll. in Op. de Hierogl. Vet. Aeg. ll. cc. - "cor" Aegyptiace vocatur
hyt, eaque voce ab interpretibus Graecorum "noun", "mentem rationalem", fuisse versam, quoniam Cor esse mentis sedem existimarent, indicat Jablonski in Prolegg. ad Panth. Aeg. pag. CXXXVII.