Determinativo di maiale: <SAj>, esw, plur. eswou, sau (Sah.), "maiale", <rrj>, rir, "maiale".
Det. pig: <SAj>, "pig", <rrj>, "pig".
Determinat suem: <SAj>, "sus", <rrj>, "sus".
Horapollo II, XXXVII: Quando volunt hominem spurcum significare, porcum pingunt, propterea quod natura porci talis sit.
COMM.: Trebatius Graece vertit perniciosum; Mercerus perniciosum et pestiferum; atque tunc explicandum erit de huius animalis voracitate; sed melius fortasse vertatur, prouti adnotavit de Pauw, hominem spurcum, libidinosum, qua significatione usurpatur vg in Aeliani loco, quem Suidas in voce "exolesteron" laudavit: <<comites quidam ei facti sunt et necessitudines improborum hominum impudicarumque mulierum puerorumque, qui vitam perniciosam elexerint>>. Atque sic recte conveniat cum iis quae veteres censebant de huius animalis libidine. Aegyptiis autem habebatur impurum, quapropter eo non vescebantur nisi in festis Baccho et Lunae sacris mactato, cf. Herod. II 47: <<Suem Aegyptii impurum habent animal esse, quare siquis tetigerit illorum accedens ad suem quamvis sola veste, ab illa se abluit amnem ingressus>>; Plutarch. de Iside et Osiride 8: <<Suem incestum animal habent, praesertim cum coire videatur luna deficiente et huius lac bibentium ducant corpora lepram scabiemque>>; Clem. Alex. Strom. VII 6 nonnullos dicit abstinere a suillae carnis esu <<propterea, quod veneribus proclive est animal>>; et Paedag. III 11 Moysen populum suum vetuisse porcis vesci, addens <<non oportere impuros misceri hominibus, qui more porcorum voluptatibus corporeis immodicisque cibis salacitatibusque impudicis fruniti venerum illiciti gaudii suavitate gaudeant>>.
LXXXVI: Regem fugientem nugacem hominem volentes significare, elephantem pingunt cum porco: ille enim audiens grunnitum porci fugit.
COMM.: Idem narrat Aelian. de Nat. Anim. VIII 28, ubi dicit Megarenses ab Antipatro obsessos sues pice oblitas atque incensas in hostium acies immisisse et ita elephantos eorum in fugam vertisse, addens: <<sive peculiaritate quadam sua elephanti sues oderint invideantque, sive vocem eorum qua acutam stridentemque vereantur>>.